Obchodné podmienky
pre e-shop Blaire.sk
Tieto všeobecné obchodné podmienky („Podmienky“) spoločnosti
Belsac plus s. r. o., so sídlom Lešetín I 355, 760 01 Zlín, IČO: 04365551, Česká republika, zapísanej v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Brne, oddiel C, vložka 89540,
e-mail: info@blaire.sk, telefónne číslo: +420 727 972 922 (hovory budú účtované podľa sadzby operátora pre medzinárodné volania), adresa prevádzky Lešetín I 355, 760 01 Zlín
(ďalej len „My“ alebo „Predávajúci“)
upravujú v súlade s ustanovením § 3 ods. 1 písm. e) zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku, ustanoveniami zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka SR vzájomné práva a povinnosti Vás ako kupujúcich („Vy“) a Nás ako predávajúcich vznikajúce v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy („Zmluva“), uzavretej prostredníctvom internetového obchodu na webovej stránke:
https://www.blaire.sk.
Všetky informácie o spracúvaní Vašich osobných údajov nájdete v Zásadách spracúvania osobných údajov, ktoré sú dostupné na adrese:
https://www.blaire.sk/ochrana-osobnych-udajov.
Ustanovenia týchto Podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy. Zmluva a Podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Znenie Podmienok môžeme jednostranne meniť alebo dopĺňať; táto zmena nemá vplyv na práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúcej verzie Podmienok.
Ako je Vám známe, komunikujeme primárne na diaľku. Preto aj táto Zmluva je uzavretá dištančným spôsobom v prostredí E-shopu, prostredníctvom rozhrania webovej stránky https://www.blaire.sk, a to bez súčasnej fyzickej prítomnosti Nás a Vás.
Ak by niektoré ustanovenie týchto Podmienok bolo v rozpore s tým, čo sme si výslovne dohodli v rámci procesu Vašej objednávky, má prednosť osobitne dohodnuté ustanovenie.
1. NIEKTORÉ DEFINÍCIE
- Cena – je finančná suma, ktorú ste povinní zaplatiť za Tovar;
- Cena za dopravu – je finančná suma za doručenie Tovaru vrátane nákladov na jeho zabalenie;
- Celková cena – súčet Ceny a Ceny za dopravu;
- DPH – daň z pridanej hodnoty podľa platných právnych predpisov;
- Faktúra – daňový doklad vystavený podľa zákona č. 222/2004 Z. z. o DPH na Celkovú cenu;
- Objednávka – Váš záväzný návrh na uzavretie Zmluvy o kúpe Tovaru s Nami;
- Používateľský účet – účet vytvorený na základe Vami poskytnutých údajov, ktorý umožňuje uchovávať zadané údaje a históriu objednávok a Zmlúv;
- Vy – osoba nakupujúca v našom E-shope, právnymi predpismi označovaná ako kupujúci;
- Tovar – všetko, čo možno kúpiť prostredníctvom E-shopu.
2. Obecné ustanovenia a poučenie
Nákup Tovaru je možný prostredníctvom E-shopu na adrese https://www.blaire.sk. a fyzisky na adrese Lešetín I 355, 760 01 Zlín, Česká republika.
Pri nákupe Tovaru máte povinnosť uviesť všetky údaje pravdivo a správne. Údaje, ktoré uvediete v Objednávke, budeme považovať za správne a pravdivé.
Na našom E-shope sprístupňujeme aj hodnotenia Tovaru poskytnuté inými spotrebiteľmi. Autenticitu týchto recenzií overujeme tak, že ich priraďujeme ku konkrétnym objednávkam, a preto vieme interne preukázať, že recenzie pochádzajú od reálnych zákazníkov.
3. UZAVRETIE ZMLUVY
Zmluvu s Nami je možné uzavrieť v slovenskom jazyku.
Zmluva je uzatvorená na diaľku prostredníctvom E-shopu, pričom náklady na použitie prostriedkov komunikácie na diaľku znášate Vy. Tieto náklady sa však nelíšia od bežnej sadzby, ktorú platíte za používanie takýchto prostriedkov (najmä za pripojenie k internetu), a preto nie sú účtované žiadne ďalšie náklady z našej strany nad rámec Celkovej ceny. Odoslaním Objednávky vyjadrujete súhlas s tým, že komunikácia prebieha na diaľku.
Na uzavretie Zmluvy je potrebné, aby ste na E-shope vytvorili Objednávku. V tomto návrhu musia byť uvedené tieto údaje:
- informácie o objednávanom Tovare (v E-shope označíte Tovar, o ktorý máte záujem, tlačidlom „Pridať do košíka“);
- informácie o Cene, Cene za dopravu, spôsobe úhrady Celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia Tovaru; tieto informácie budú uvedené v rámci vytvárania Objednávky v používateľskom prostredí E-shopu, pričom informácie o Cene, Cene za dopravu a Celkovej cene budú automaticky generované na základe Vami zvoleného Tovaru, spôsobu doručenia a platby;
- Vaše identifikačné a kontaktné údaje, najmä meno, priezvisko, doručovaciu adresu, telefónne číslo a e-mailovú adresu.
Počas tvorby Objednávky môžete až do jej dokončenia údaje meniť a kontrolovať. Po kontrole dokončíte objednávku kliknutím na tlačidlo „Objednať s povinnosťou platby“. Pred kliknutím musíte ešte potvrdiť, že ste sa oboznámili s týmito Podmienkami a súhlasíte s nimi – inak nebude možné Objednávku odoslať. K potvrdeniu slúži zaškrtávacie políčko. Po stlačení tlačidla „Objednať s povinnosťou platby“ sa všetky vyplnené údaje odošlú priamo Nám.
Vašu Objednávku potvrdíme čo najskôr po jej prijatí e-mailom zaslaným na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Objednávke. Súčasťou potvrdenia bude zhrnutie Objednávky a tieto Podmienky ako príloha e-mailu. Podmienky v znení účinnom k dátumu Objednávky (teda verzia priložená k e-mailu) tvoria neoddeliteľnú súčasť Zmluvy. Potvrdením Objednávky dochádza k uzavretiu Zmluvy medzi Nami a Vami.
Môžu nastať prípady, keď Vašu Objednávku nebudeme môcť potvrdiť. Ide najmä o situácie:
- keď Tovar nie je dostupný,
- alebo keď objednáte väčšie množstvo Tovaru, než umožňujeme.
V takom prípade Vás budeme kontaktovať a zašleme Vám návrh na uzavretie Zmluvy v upravenej podobe oproti Objednávke. Zmluva je v tomto prípade uzavretá okamihom, keď náš návrh potvrdíte.
Ak bude v E-shope alebo v Objednávke uvedená zjavne nesprávna Cena (napríklad z dôvodu technickej chyby), nie sme povinní Vám Tovar za takúto cenu dodať, ani keď ste už dostali potvrdenie Objednávky. V takom prípade Vás bezodkladne kontaktujeme a zašleme Vám návrh na uzavretie novej Zmluvy v upravenej podobe. Zmluva je potom uzavretá okamihom, keď tento nový návrh potvrdíte. Za zjavne nesprávnu cenu sa považuje napríklad cena, ktorá je výrazne nižšia, než je obvyklá, alebo keď chýba alebo je navyše číslica.
Ak dôjde k uzavretiu Zmluvy, vzniká Vám povinnosť zaplatiť Celkovú cenu.
Ak máte zriadený Používateľský účet, môžete Objednávku vytvoriť aj prostredníctvom tohto účtu. Aj v takom prípade však máte povinnosť skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť predvyplnených údajov. Spôsob vytvorenia Objednávky je rovnaký ako v prípade, keď Používateľský účet nemáte, výhodou však je, že údaje nemusíte opakovane zadávať.
V niektorých prípadoch umožňujeme na nákup Tovaru uplatniť zľavu. Na jej použitie je potrebné v návrhu Objednávky vyplniť údaje o zľave do určeného poľa. Ak to urobíte, Tovar Vám bude poskytnutý so zľavou.
4. POUŽÍVATEĽSKÝ ÚČET
Na základe Vašej registrácie v rámci E-shopu môžete pristupovať do svojho Používateľského účtu.
Pri registrácii Používateľského účtu máte povinnosť uvádzať všetky údaje pravdivo a správne. V prípade zmeny ste povinní tieto údaje aktualizovať tak, aby boli aktuálne a pravdivé.
Prístup k Používateľskému účtu je zabezpečený prihlasovacím menom a heslom. Tieto údaje ste povinní uchovávať v tajnosti a nesmiete ich sprístupniť tretím osobám. Ak dôjde k ich zneužitiu, nezodpovedáme za škodu, ktorá Vám tým vznikne.
Používateľský účet je osobný a nie ste oprávnení umožniť jeho využívanie tretím osobám.
Sme oprávnení Váš Používateľský účet zrušiť, a to najmä v prípade, ak ho dlhodobo nevyužívate alebo ak porušíte svoje povinnosti podľa Zmluvy alebo týchto Podmienok.
Používateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, najmä s ohľadom na nevyhnutnú údržbu nášho hardvérového a softvérového vybavenia alebo hardvérového a softvérového vybavenia tretích strán.
5. CENOVÉ A PLATOBNÉ PODMIENKY, VÝHRADA VLASTNÍCKEHO PRÁVA
Cena Tovaru je vždy uvedená v E-shope, v návrhu Objednávky a samozrejme aj v Zmluve. V prípade rozporu medzi Cenou uvedenou pri Tovare v E-shope a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky platí Cena uvedená v návrhu Objednávky, ktorá je vždy totožná s Cenou v Zmluve. V návrhu Objednávky je tiež uvedená Cena za dopravu, prípadne podmienky, za ktorých je doprava bezplatná.
Celková cena je uvádzaná vrátane DPH a všetkých zákonných poplatkov. Predávajúci je platiteľom DPH v Českej republike. Faktúry budú vystavené českým subjektom Belsac plus s. r. o. s českým IČ DPH.
Úhradu Celkovej ceny od Vás požadujeme po uzavretí Zmluvy a pred dodaním Tovaru.
Úhradu Celkovej ceny môžete vykonať týmito spôsobmi:
- Bankovým prevodom – údaje k platbe Vám zašleme v potvrdení Objednávky. Pri platbe prevodom je Celková cena splatná do troch dní od uzavretia Zmluvy.
- Platbou kartou online – v takom prípade platba prebieha cez platobnú bránu GoPay. Platba sa riadi podmienkami tejto platobnej brány, ktoré sú dostupné na adrese: https://help.gopay.com/cs/tema/jake-informace-o-gopay-muzete-prezentovat-zakaznikum. Pri platbe kartou online je Celková cena splatná okamžite.
- Dobierkou – úhradu vykonáte pri doručení Tovaru oproti jeho odovzdaniu. V prípade platby na dobierku je Celková cena splatná pri prevzatí Tovaru.
- V hotovosti pri osobnom odbere – hotovosťou môžete zaplatiť v prípade prevzatia Tovaru na našej prevádzke. V takom prípade je Celková cena splatná pri prevzatí Tovaru.
Faktúra bude vystavená v elektronickej forme po úhrade Celkovej ceny a zašleme ju na Vašu e-mailovú adresu. Faktúra bude tiež fyzicky priložená k zásielke s Tovarom a uložená vo Vašom Používateľskom účte (ak ho máte).
Vlastnícke právo k Tovaru na Vás prechádza okamihom zaplatenia celej Celkovej ceny a prevzatím Tovaru. Pri platbe bankovým prevodom sa považuje Celková cena za zaplatenú pripísaním na náš účet. V ostatných prípadoch je zaplatená v okamihu vykonania platby.
6. DORUČENIE TOVARU, PRECHOD NEBEZPEČENSTVA ŠKODY NA VECI
Tovar Vám bude doručený do piatich pracovných dní, pokiaľ nie je pri konkrétnom Tovare uvedené inak, a to spôsobom, ktorý ste si zvolili pri vytváraní Objednávky. Môžete si vybrať z týchto možností:
- Osobný odber na našej prevádzke Blaire Showroom, Lešetín I 355, 760 01 Zlín;
- Osobný odber na výdajných miestach spoločnosti Packeta;
- Osobný odber na výdajných miestach spoločnosti Balíkovo;
- Doručenie prostredníctvom dopravnej spoločnosti Express One;
Tovar doručujeme len v rámci Slovenskej republiky a krajín Európskej únie.
Doba doručenia Tovaru závisí od jeho dostupnosti, zvoleného spôsobu doručenia a platby. Predpokladaný termín doručenia Vám oznámime v potvrdení Objednávky. Uvedená dodacia lehota je orientačná a môže sa líšiť od skutočnej doby dodania. V prípade osobného odberu Vás vždy informujeme e-mailom o možnosti prevzatia Tovaru.
Po prevzatí zásielky od dopravcu ste povinní skontrolovať jej neporušenosť a v prípade akýchkoľvek poškodení alebo znakov neoprávnenej manipulácie túto skutočnosť bezodkladne oznámiť dopravcovi a Nám. V prípade poškodenia obalu, ktoré svedčí o neoprávnenom zásahu do zásielky, nie ste povinní zásielku od dopravcu prevziať.
Ak nesplníte povinnosť prevziať Tovar (s výnimkou prípadov podľa článku 4 týchto Podmienok), nemá to za následok zánik našej povinnosti Tovar Vám dodať. Vaše neprevzatie Tovaru nie je samo o sebe odstúpením od Zmluvy. V takom prípade sme však oprávnení od Zmluvy odstúpiť z dôvodu Vášho podstatného porušenia Zmluvy, prípadne Tovar uskladniť, pričom máme právo účtovať Vám poplatok za uskladnenie vo výške 6 EUR za každý deň uskladnenia. Ak sa rozhodneme odstúpiť od Zmluvy, je odstúpenie účinné dňom doručenia oznámenia o odstúpenia. Odstúpenie nemá vplyv na náš nárok na náhradu Ceny za dopravu ani na náhradu škody, ak vznikla.
Ak je potrebné z dôvodov na Vašej strane Tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, ako bolo dohodnuté v Zmluve, ste povinní uhradiť Nám náklady spojené s opakovaným doručením alebo iným spôsobom dopravy. Údaje k platbe týchto nákladov Vám zašleme na e-mail uvedený v Zmluve. Platba je splatná do 14 dní od doručenia e-mailu.
Nebezpečenstvo škody na Tovare na Vás prechádza okamihom, keď ho prevezmete. Ak Tovar neprevezmete (s výnimkou prípadu podľa článku 4 Podmienok), prechádza na Vás nebezpečenstvo škody okamihom, keď ste mali možnosť Tovar prevziať, ale z dôvodu na Vašej strane k prevzatiu nedošlo. Prechod nebezpečenstva škody znamená, že od tohto okamihu nesiete všetky riziká spojené so stratou, zničením, poškodením alebo znehodnotením Tovaru.
Ak Tovar nebol v E-shope označený ako skladom a bola uvedená len orientačná doba dostupnosti, vždy Vás budeme informovať v prípade:
- mimoriadneho prerušenia výroby Tovaru – oznámime Vám novú predpokladanú dostupnosť alebo informáciu, že Tovar nebude možné dodať;
- omeškania s dodaním Tovaru od nášho dodávateľa – oznámime Vám nový predpokladaný termín doručenia.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNENIA
Zaručujeme, že v čase prechodu nebezpečenstva škody na Tovare podľa článku 5 týchto Podmienok je Tovar bez vád, a najmä že:
- zodpovedá dohodnutému popisu, druhu a množstvu, ako aj kvalite, funkčnosti, kompatibilite, interoperabilite a iným dohodnutým vlastnostiam,
- je vhodný na účel, na ktorý ho požadujete a s ktorým sme súhlasili,
- je dodaný s dohodnutým príslušenstvom a pokynmi na použitie vrátane návodu na montáž,
- je vhodný na účel, na ktorý sa Tovar tohto druhu bežne používa,
- kvalitou a vlastnosťami vrátane životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti zodpovedá obvyklým vlastnostiam Tovaru toho istého druhu, ktoré môžete rozumne očakávať, aj s ohľadom na verejné vyhlásenia, ktoré sme urobili My alebo iná osoba v tom istom zmluvnom reťazci, najmä reklamou alebo označením,
- je dodaný s príslušenstvom vrátane obalu a iných návodov, ktoré môžete rozumne očakávať,
- kvalitou alebo prevedením zodpovedá vzorke alebo predlohe, ktoré Vám boli poskytnuté pred uzavretím Zmluvy.
Práva a povinnosti z vád Tovaru sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä:
- ustanoveniami § 619 až § 627 Občianskeho zákonníka,
- zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa,
- zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku.
Ak ste spotrebiteľ, zodpovedáme za vady, ktoré sa vyskytnú na Tovare v záručnej dobe 24 mesiacov od jeho prevzatia. Ak sa vada prejaví do 12 mesiacov od prevzatia, má sa za to, že Tovar bol vadný už pri prevzatí, pokiaľ nepreukážeme opak. Po uplynutí tejto 12-mesačnej lehoty je na Vás, aby ste preukázali, že vada existovala už pri prevzatí.
Ak Tovar vykazuje vadu, môžete Nám ju oznámiť a uplatniť reklamáciu takto:
- prostredníctvom elektronického formulára dostupného na našej webovej stránke,
- zaslaním e-mailu na adresu uvedenú medzi našimi identifikačnými údajmi,
- písomne alebo osobne na adrese prevádzky Lešetín I 355, 760 01 Zlín.
Na uplatnenie reklamácie môžete použiť aj náš vzorový formulár.
Pri uplatnení reklamácie ste povinní uviesť, aký spôsob vybavenia reklamácie požadujete. Túto voľbu potom nemôžete bez nášho súhlasu meniť.
Ak má Tovar vadu, máte právo:
- na odstránenie vady dodaním nového Tovaru bez vady alebo dodaním chýbajúcej časti Tovaru, alebo
- na odstránenie vady opravou Tovaru,
pokiaľ zvolený spôsob nie je nemožný alebo neprimerane nákladný vzhľadom na význam vady, hodnotu Tovaru bez vady a to, či sa dá druhým spôsobom odstrániť bez značných ťažkostí pre Vás.
Ak je odstránenie vady nemožné alebo neprimerane nákladné, sme oprávnení ho odmietnuť.
Ďalej máte právo:
- na primeranú zľavu z Ceny, alebo
- na odstúpenie od Zmluvy,
ak:
- sme vadu odmietli odstrániť alebo sme ju neodstránili v primeranom čase,
- sa vada vyskytla opakovane,
- ide o podstatné porušenie Zmluvy,
- je z nášho vyhlásenia alebo okolností zrejmé, že vada nebude odstránená v primeranom čase alebo bez značných ťažkostí.
Právo na odstúpenie od Zmluvy nemáte, ak je vada Tovaru nevýznamná.
Upozorňujeme, že:
- ak ste si vadu spôsobili sami, práva z vád Vám nenáležia,
- vadou nie je opotrebovanie Tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním alebo opotrebovanie primerané miere predchádzajúceho používania (pri použitom Tovare).
Po prijatí reklamácie Vám vystavíme potvrdenie, v ktorom uvedieme:
- dátum jej uplatnenia,
- obsah reklamácie,
- Vami požadovaný spôsob jej vybavenia,
- Vaše kontaktné údaje na účely informovania o jej vybavení.
Náklady na vrátenie Tovaru znášate Vy. Upozorňujeme, že v prípade zaslania zo Slovenskej republiky sa môže jednať o cezhraničnú zásielku.
Ak sa nedohodneme inak, reklamáciu vybavíme najneskôr do 30 dní od jej prijatia a informujeme Vás o spôsobe jej vybavenia e-mailom. Ak túto lehotu márne prekročíme, môžete odstúpiť od Zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu.
O vybavení reklamácie Vám vystavíme písomné potvrdenie. Ak bola reklamácia oprávnená, máte právo na náhradu účelne vynaložených nákladov spojených s jej uplatnením. Tieto náklady ste povinní preukázať (napr. účtenkami). Ak dôjde k odstráneniu vady dodaním nového Tovaru, ste povinní pôvodný Tovar Nám vrátiť, pričom náklady na jeho vrátenie znášame My.
Ak ste podnikateľ, ste povinní Tovar prehliadnuť čo najskôr po jeho prevzatí a vady nám bezodkladne oznámiť, najneskôr však do troch dní od prevzatia. V opačnom prípade stratíte práva z vád.
8. NAKLADANIE S NEPREVZATÝM TOVAROM
Neprevzatým Tovarom sa rozumie Tovar, ktorý zostal v našej dispozícii, hoci bol uskutočnený pokus o jeho odovzdanie Vám späť (napr. po reklamácii), a tento pokus bol neúspešný, prípadne ste boli vyzvaní na jeho osobné prevzatie na prevádzke, a túto možnosť ste v lehote nie kratšej ako 15 dní nevyužili.
Neprevzatý Tovar z reklamačného konania:
Ste povinní Tovar, ktorý bol predmetom reklamácie, prevziať bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa, keď ste boli informovaní o vybavení reklamácie a zároveň vyzvaní na jeho prevzatie. Za výzvu sa považuje aj pokus o doručenie Tovaru na adresu, ktorú ste uviedli ako kontaktnú pre účely reklamácie.
Ak si Tovar po ukončení reklamačného konania neprevezmete, postupujeme podľa § 534 a nasl. Občianskeho zákonníka, a po márnom uplynutí lehoty sme oprávnení účtovať Vám skladné.
Máme právo požadovať skladné vo výške 6 EUR za každý deň, a to odo dňa, keď nastane jedna z nasledujúcich skutočností:
- márne uplynie lehota 30 dní od doručenia oznámenia o vybavení reklamácie a výzvy na prevzatie Tovaru a Tovar si neprevezmete, alebo
- Tovar sa nám vráti späť po neúspešnom pokuse o jeho doručenie na Vašu adresu.
O tom, že začíname účtovať skladné, Vás informujeme aspoň e-mailom a opätovne Vás vyzveme na prevzatie Tovaru v lehote 30 dní.
Vydanie Tovaru sme oprávnení podmieniť úhradou skladného a nákladov na márny pokus o doručenie Tovaru, prípadne ďalších Vašich záväzkov voči Nám.
Ak si Tovar neprevezmete ani v lehote 3 mesiacov odo dňa, keď sme Vás informovali o začatí účtovania skladného, sme oprávnení Tovar predať, a to aj za cenu nižšiu ako obvyklú.
9. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
Na odstúpenie od Zmluvy, teda na ukončenie zmluvného vzťahu medzi Nami a Vami od jeho začiatku, máte právo v prípadoch a spôsobom uvedeným v tejto kapitole alebo v iných ustanoveniach týchto Podmienok, v ktorých je odstúpenie výslovne upravené.
Ak ste spotrebiteľ, teda osoba, ktorá nekupuje Tovar v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo výkonu povolania, máte v súlade s § 7 zákona č. 102/2014 Z. z. právo odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní, a to:
- odo dňa prevzatia Tovaru,
- odo dňa prevzatia poslednej položky Tovaru, ak predmetom Zmluvy je niekoľko druhov Tovaru alebo dodanie viacerých častí,
- odo dňa prevzatia prvej dodávky Tovaru, ak predmetom Zmluvy je pravidelná opakovaná dodávka Tovaru.
Odstúpiť od Zmluvy môžete ktorýmkoľvek preukázateľným spôsobom (napr. e-mailom alebo písomne na naše adresy uvedené v identifikačných údajoch). Na tento účel môžete využiť aj vzorový formulár, ktorý Vám poskytujeme.
Upozorňujeme, že ani ako spotrebiteľ nemôžete odstúpiť od Zmluvy v prípadoch, ktoré ustanovuje § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z., najmä:
- pri predaji Tovaru vyrobeného podľa Vašich špecifických požiadaviek, na mieru alebo určeného osobitne pre Vás,
- pri predaji Tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
- pri predaji Tovaru v uzavretom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo hygienických dôvodov a ktorého obal bol po dodaní porušený,
- pri predaji zvukovej nahrávky, obrazovej nahrávky alebo počítačového softvéru predaného v ochrannom obale, ak ste tento obal rozbalili,
- v ďalších prípadoch uvedených v zákone.
Lehota na odstúpenie sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení odošlete pred jej uplynutím.
V prípade odstúpenia od Zmluvy ste povinní nám Tovar zaslať späť alebo ho osobne doručiť na našu adresu bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní od odstúpenia od Zmluvy. Náklady na vrátenie Tovaru znášate Vy.
Ak odstúpite od Zmluvy, vrátime Vám všetky platby, ktoré sme od Vás prijali, vrátane nákladov na dopravu, okrem dodatočných nákladov, ak ste si zvolili iný ako najlacnejší spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Vrátenie vykonáme rovnakým spôsobom, aký ste použili pri úhrade, ak sa výslovne nedohodneme inak a ak Vám tým nevzniknú ďalšie náklady.
Vrátenie platieb vykonáme bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy. Platbu však môžeme pozdržať, kým nám nebude Tovar doručený späť alebo kým nepreukážete, že ste Tovar odoslali.
Tovar nám prosím vracajte kompletný, nepoškodený, čistý a ak je to možné, v pôvodnom obale.
Zodpovedáte za zníženie hodnoty Tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než bolo potrebné na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti Tovaru.
My sme oprávnení odstúpiť od Zmluvy kedykoľvek pred tým, ako Vám Tovar doručíme, ak:
- existujú objektívne dôvody, pre ktoré nemožno Tovar dodať (napr. ukončenie výroby, výpadok dodávok, vyššia moc),
- je zrejmé, že ste v Objednávke úmyselne uviedli nesprávne údaje,
- ak nakupujete ako podnikateľ (teda s uvedením IČO), sme oprávnení odstúpiť od Zmluvy kedykoľvek aj bez uvedenia dôvodu.
10. RIEŠENIE SPOROV SO SPOTREBITEĽMI
- Nie sme viazaní žiadnym kódexom správania v zmysle § 3 ods. 1 písm. n) zákona č. 102/2014 Z. z.
- Vaše sťažnosti a podnety vybavujeme prostredníctvom e-mailu na adrese:
info@blaire.sk
Informáciu o vybavení sťažnosti Vám zašleme na Vašu e-mailovú adresu. - Na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom:
Bajkalská 21/A, P.O. BOX č. 29, 827 99 Bratislava 27
IČO: 17 331 927
Internetová adresa:
https://www.soi.sk - Platformu na riešenie sporov online, ktorá je dostupná na adrese:
http://ec.europa.eu/consumers/odr
môžete použiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom, z kúpnej zmluvy uzavretej elektronickými prostriedkami. - Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom:
Mlynské nivy 44/a, 827 15 Bratislava
Internetová adresa:
http://esc-sr.sk
je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 o riešení spotrebiteľských sporov online.
11. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Ak náš a Váš právny vzťah obsahuje medzinárodný prvok (napríklad ak budeme Tovar doručovať mimo územia Slovenskej republiky), vzťahuje sa naň právo Slovenskej republiky. Ak ste však spotrebiteľ, týmto ustanovením nie sú dotknuté Vaše práva vyplývajúce z právnych predpisov krajiny Vášho obvyklého pobytu, ktoré nemožno zmluvne vylúčiť.
Všetku písomnú komunikáciu s Vami budeme vykonávať elektronicky.
Naša e-mailová adresa je:
info@blaire.sk
Na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve, v Používateľskom účte alebo ktorú ste použili na komunikáciu s Nami, Vám budeme zasielať všetky oznámenia a dokumenty.
Zmluvu je možné meniť len na základe našej vzájomnej písomnej dohody. Sme však oprávnení jednostranne zmeniť alebo doplniť tieto Podmienky; táto zmena sa však nedotkne už uzavretých Zmlúv, ale len Zmlúv uzavretých po účinnosti zmeny. Ak Vám na základe Zmluvy pravidelne a opakovane dodávame Tovar, zašleme Vám informáciu o zmene Podmienok na Vašu e-mailovú adresu najmenej 14 dní pred ich účinnosťou. Ak od Vás do 14 dní od zaslania informácie o zmene neobdržíme výpoveď Zmluvy na pravidelné a opakované dodávky Tovaru, stávajú sa nové Podmienky súčasťou Zmluvy a uplatnia sa na ďalšiu dodávku po ich účinnosti. Výpovedná lehota je 2 mesiace.
V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať ani ovplyvniť (napr. prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov), nenesieme zodpovednosť za škodu spôsobenú priamo alebo nepriamo ich následkom. Ak stav vyššej moci trvá viac ako 10 dní, máme My aj Vy právo odstúpiť od Zmluvy.
Prílohami týchto Podmienok sú:
- vzorový formulár na uplatnenie reklamácie,
- vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy.
Zmluva vrátane týchto Podmienok je archivovaná v elektronickej podobe u Nás, ale nie je verejne prístupná. Vždy však od nás e-mailom dostanete potvrdenie Objednávky so zhrnutím a aktuálne Podmienky, aby ste mali prístup k textu Zmluvy. Na požiadanie Vám text Zmluvy vrátane týchto Podmienok kedykoľvek bezplatne sprístupníme v elektronickej podobe.
Tieto Podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 5.7.2025.
Odstúpenie od zmluvy na stiahnutie tu
Reklamačný formulár na stiahnutie tu